Vilkår og forbrugeroplysninger

§ 1 Grundlæggende bestemmelser

(1) Følgende vilkår og betingelser gælder for alle kontrakter mellem Anders Wolf, Hyldevænget 24 7400 Herning, Danmark- herefter benævnt udbydere – og kunden, som lukkes på hjemmesiden www.cnc-step.de Forhandlere være. Medmindre andet er aftalt, er inkluderingen af sine egne betingelser for kunden.

(2) Forbrugere ifølge de følgende regler er enhver naturlig person, der indgår i en transaktion med et formål, der hverken kan tilskrives kommerciel eller deres uafhængige faglige aktivitet. Entreprenør er enhver naturlig eller juridisk person eller et juridisk partnerskab, der ved indgåelse af en kontrakt som en del af deres professionelle eller kommercielle aktivitet.

(3) Kontraktens sprog er Dansk. Den fulde kontraktstekst gemmes ikke hos udbyderen. Før ordren indsendes, kan kontraktdataene udskrives ved hjælp af browserens udskriftsfunktion eller gemmes elektronisk. Efter modtagelsen af ordren hos leverandøren, sendes ordredataene, de oplysninger, der kræves for fjernsalgskontrakter, og vilkårene og betingelserne igen via e-mail til kunden.
Ved forespørgsler, f.eks. pr. telefon, sendt pr. e-mail, fax, skriftligt eller via et integreret forespørgselsformular på hjemmesiden til udbyderen, modtager kunden alle kontraktdata i et bindende tilbud pr. e-mail, som kunden kan udskrive eller gemme elektronisk.

§ 2 Emne

Denne aftale regulerer salget af varer. Detaljerne, især de væsentlige karakteristika for varerne, findes i varebeskrivelsen og yderligere information på agenturets hjemmeside.

§ 3 Kontraktindgåelse

(1) Produktrepræsentationerne fra udbyderen på internettet er uforpligtende og ikke et bindende tilbud om at indgå en kontrakt.

(2) forespørgsler fra kunder om køb af varer eller individuelle tilbud, for eksempel pr. telefon, sendt pr. e-mail, fax, skriftligt eller via et integreret forespørgselsformular på hjemmesiden til sælgeren er ikke bindende for kunden. Udbyderen skal indsende et tilbud skriftligt (f.eks. via e-mail) til kunden for dette formål, som kunden kan acceptere inden for 5 dage.

(3) Udførelsen af ordren og levering af alle oplysninger, der er nødvendige i forbindelse med kontrakten, skal delvist automatiseres via e-mail. Kunden skal derfor sikre, at den e-mailadresse, han har opgivet hos udbyderen, er korrekt, modtagelsen af e-mails er sikret teknisk og især ikke hindret af SPAM-filtre.

§ 4 Priser, gratis forsendelse

(1) Henvisningerne i det respektive tilbud priser og forsendelsesomkostninger er endelige. De inkluderer alle prisbestanddele inklusive alle gældende skatter.
Hvis leveringen sker i ikke-EU-lande, kan der være yderligere afgifter, skatter eller gebyrer, som kunden skal betale, men ikke til sælgeren, men til de kompetente told- og skattemyndigheder. Kunden rådes til at tjekke detaljerne før afgivelse af din ordre med told- og skattemyndighederne.

(2) Forsendelsesomkostningerne er ikke inkluderet i købsprisen. De kan kaldes op på siden “Forsendelse og betaling”, vil blive vist separat under bestillingsprocessen og skal betales af kunden desuden, medmindre forsendelsesomkostningerne er bekræftet.

(3) Kunden modtager en faktura inklusive moms.

§ 5 Betalings- og forsendelsesbetingelser

(1) Betingelserne for betaling og forsendelse er tilgængelige ved samme knap i navigationen.

(2) Hvor det i betalingsbetingelserne eller på anden måde er specificeret, er betalingskrav, der stammer fra kontrakten, betalbare straks.

(3) Hvis et kundeordret produkt uventet ikke er tilgængeligt på trods af rettidig afslutning af en tilstrækkelig dækningsaftale fra en producent af årsager, der ligger uden for hans rådighed, vil kunden blive informeret straks om utilgængeligheden og i tilfælde af tilbagetrækning om allerede betalte beløb vil blive refunderet straks.

(4) For forbrugere er det ved lov reguleret, at risikoen for tilfældigt tab og tilfældig forringelse af varerne under forsendelsen indtil levering af varerne til kunden går over, uanset om forsendelsen er forsikret eller uforsikret.
For iværksættere finder leveringen og forsendelsen sted på egen risiko.

§ 6 Returneringsomkostninger ved udøvelse af fortrydelsesretten

I tilfælde af udøvelsen af EU-forbrugerrettighederne til fortrydelsesret for fjernsalgskontrakter er det aftalt, at kunden skal bære omkostningerne ved returnering, hvis prisen for det returnerede tilfælde ikke overstiger 40 euro, eller hvis ved en højere pris på sagen har kunden endnu ikke betalt vederlaget eller en kontraktligt aftalt delbetaling på tidspunktet for tilbagetrækningen, medmindre varerne ikke er som bestilt. I alle andre tilfælde bærer operatøren omkostningerne ved returneringen.

§ 7 Tilbageholdelsesret, tilbageholdelse

(1) En ret til tilbageholdelse har kunden kun, hvis det drejer sig om krav fra samme kontraktforhold.

(2) varerne forbliver sælgers ejendom indtil fuld betaling af købsprisen.

(3) Hvis kunden er et firma, gælder følgende desuden:
a) Sælgeren forbeholder sig ejendomsretten til varerne, indtil alle krav fra det løbende forretningsforhold er betalt fuldt ud. Før overførsel af ejendomsretten til varerne er pantsætning eller sikkerhedsstillelse ikke tilladt.
b) Kunden kan videresælge varerne i den almindelige forretningsgang. I dette tilfælde overdrager han allerede nu alle krav i fakturabeløbets størrelse, der opstår fra videresalget, fra at acceptere overdragelsen til leverandøren. Kunden har stadig ret til at indsamle betalingen. I det omfang han ikke opfylder sine betalingsforpligtelser, forbeholder leverandøren sig dog ret til at indsamle kravet selv.
c) Bearbejdning og omformning af varerne af leverandøren sker altid navngivet og på leverandørens vegne. Hvis en bearbejdning sker med varer, der ikke tilhører leverandøren, erhverver leverandøren medejendomsret til den nye genstand i forholdet mellem fakturaværdien af de forbeholdte varer til de øvrige bearbejdede genstande på tidspunktet for bearbejdningen.
d) Leverandøren forpligter sig til at frigive de sikkerheder, han er berettiget til på anmodning af kunden, hvis den realiserbare værdi af leverandørens sikkerheder overstiger de sikrede krav med mere end 10%. Valget af de sikkerheder, der skal frigives, ligger hos leverandøren.

§ 8 Garanti

(1) De lovbestemte bestemmelser.

(2) Som forbruger opfordres kunden til straks ved levering at inspicere varerne for fuldstændighed, åbenlyse fejl og skader eller mangler og hurtigst muligt informere sælgeren og fragtføreren. Hvis kunden ikke gør dette, påvirker det ikke de lovbestemte garantikrav.

(3) Hvis kunden er en virksomhed, afviger følgende fra punkt 1:
a) Som tilstand af varerne gælder kun egne oplysninger fra udbyderen og producentens produktbeskrivelse som aftalt, men ingen anden reklame, kampagner og offentlige udtalelser fra producenten.
b) Kunden er forpligtet til straks og med den nødvendige opmærksomhed på kvalitets- og kvantitetsforskelle og åbenlyse fejl at inspicere varerne inden for 7 dage fra modtagelsen af varerne til leverandøren skriftligt, forlænger fristen fristen. Dette gælder også for senere opdagede skjulte mangler. Ved overtrædelse af undersøgelsen og klagefristen er gør krav på garanti udelukket.
c) I tilfælde af mangler har leverandøren efter eget valg ret til reparation eller erstatning. Hvis reparationen mislykkes to gange, kan kunden enten kræve en reduktion eller trække sig fra kontrakten. I tilfælde af reparation skal leverandøren ikke bære de øgede omkostninger, der er påført ved forsendelse af varerne til et andet sted end det sted, hvor det ikke er i overensstemmelse med produktets tilsigtede anvendelse.
d) Garantiperioden er to år fra leveringsdatoen. Den forkortede garantiperiode gælder ikke for skader forvoldt af sælgeren skyldes forsætligt forårsagede skader fra skade på liv, lem eller helbred og groft uagtsomt eller forsætligt forårsagede skader eller ondskab fra udbyderen, samt regres ifølge §§ 478, 479 BGB.

§ 9 Ansvar

(1) Leverandøren hæfter fuldt ud for skader, der skyldes skade på liv, lem eller helbred, i alle tilfælde af forsæt og grov uagtsomhed, svigagtig tilbageholdelse af en defekt, garanti for kvaliteten af de købte varer, i tilfælde af skade under produktansvarsloven og i alle andre lovbestemte tilfælde.

(2) Hvis væsentlige kontraktlige forpligtelser er berørt, er leverandørens ansvar for almindelig uagtsomhed begrænset til den typiske, forudsigelige skade. Væsentlige kontraktlige forpligtelser er væsentlige forpligtelser, der opstår fra kontraktens natur, og hvis overtrædelse ville bringe opfyldelsen af dens formål i fare, og pligter, som kontrakten pålægger leverandøren i henhold til dens indhold med henblik på kontraktens formål, som gør den korrekte udførelse af kontrakten mulig overhovedet og på hvilken kunden kan stole.

(3) Ved en overtrædelse af mindre kontraktlige forpligtelser udelukkes ansvar for let uagtsomhed.

(4) Datakommunikation over internettet kan med den nuværende tekniske standard ikke garanteres fejlfri og/eller tilgængelig til enhver tid. Leverandøren hæfter i det omfang hverken for den kontinuerlige eller uafbrudte tilgængelighed af hjemmesiden og den tilbudte tjeneste.

§ 10 CE-erklæring

Vores CNC-maskiner gives et CE-mærke, hvis det er en komplet maskine fra CNC-STEP GmbH & Co.KG. Dette kræver køb af alle nødvendige komponenter hos CNC-STEP GmbH & CO.KG.

CE-overensstemmelseserklæringen gælder kun for maskinen i den tilstand, hvori den blev leveret af os. Hvis en maskine bestilles ufuldstændigt (for eksempel med henblik på senere ændring eller selvbyggeri) eller hvis kun enkelte komponenter købes, udføres leveringen ikke med et CE-mærke, men med en indarbejdningserklæring i henhold til EU-maskindirektivet 2006/42/EF. I disse tilfælde har køberen eller operatøren af maskinen det eneste ansvar for at få maskinens overensstemmelse med alle relevante sikkerheds- og sundhedskrav i overensstemmelse med relevante EU-direktiver kontrolleret før idriftsættelse.

§ 11 Gældende lov, opfyldelsessted og jurisdiktion

(1) Dansk lov finder anvendelse. For forbrugere gælder dette valg af lov kun, forudsat at den beskyttelsesforanstaltning, der tilbydes af obligatoriske bestemmelser i lovgivningen i forbrugerens sædvanlige bopælsland, ikke trækkes tilbage (fordelagtighed).

(2) Opfyldelsessted for alle tjenester fra eksisterende forretningsforhold med leverandører og jurisdiktion er leverandørens sæde, hvis kunden ikke er forbruger, men købmand, juridisk person under offentlig ret eller offentligt særligt formue. Det samme gælder, hvis kunden ikke har generel jurisdiktion i Danmark eller EU eller bopæl eller sædvanlig opholdssted på tidspunktet for handlingen ikke er kendt. Magten til at gå til retten i en anden jurisdiktion forbliver uberørt.

(3) Bestemmelserne i FN’s købelov finder specifikt ikke anvendelse.
(3) Bestemmelserne i FN’s købelov finder specifikt ikke anvendelse.